onsdag 10 augusti 2011

Loppisfynd

Igår när vi var på shoppinghumör, känns som om jag är det hela tiden nu, så var vi inom Pingstkyrkans loppis i stora staden. Den är så välordnad och alla saker så fint uppställda. Naturligtvis fyndade vi. Hasse fann ett schackbräde för 10:- (inga pjäser) och en bok. Nypris på ett sånt schackbräde är ca. 150:-. Bra fynd!
Jag hittade en linneduk 130 x 125 cm för 75:-. Det kallar jag fynd. Det var förvisso två pyttesmå rostfläckar på, tror åtminstone att det var rostfläckar. Den ligger i tvättmaskinen nu så jag får väl se vad som hänt när den är klar. Har ni något bra tips på hur man tar bort rostfläckar på linne? Jag läste att man skulle ta vin-sten, ett pulver som förr användes till att konservera med. Idag när vi tränat så var vi inom både apotek och färgaffär men alla såg lika konfunderade ut när jag kom med min fråga: Har ni vinsten? Inget napp.

Andra fynd på loppisen var böcker, en ytterkruka och en liten vit blixtlås. Blixtlåset kostade 5:-! Nya blixtlås är jättedyra. Ytterkrukor är fint att handla på loppis. Dom brukar kosta 10:- och ska man handla i en affär kan dom kosta i princip hur mycket som helst. Bra fynd även där!
Ytterkrukan med blomma i. 

2 kommentarer:

  1. Roligt att hitta saker billigt men roligast att hitta till loppisar, det gör aldrig jag!

    SvaraRadera
  2. oj så roligt att loppisfynda! jag blir så glad då jag hittar ngt till pangpris :)

    SvaraRadera