söndag 7 augusti 2011

Sysselsättning en regnig dag

Idag är vädret följande: Rätt vad det regnar kommer det en skur. Hasse började dagen med att hjälpa till att ställa i ordning efter festen i går. Kvällen startade med solsken men sedan öste regnet ner några gånger. Ingen hängde dock läpp för det. Det fanns till och med några tappra som fortsatte att dansa.
Jag bestämde mej för att det var ett ypperligt tillfälle att ordna upp alla foto jag bara lagt in på datorn efterhand som jag tagit dom. Ja, jag skriver jag för min älskade vän säger sig inte komma väl överens med kameran. Jag brukar be honom ta ett och annat kort på mej också när vi är på resande fot. Bara så att inte folk ska tro att han alltid åker ensam. Nu har jag fixat till alla mappar utom vår Parisresa. Den innehåller över 300 foto och tar en del tid att fixa. Satt i alla fall och drömde mej tillbaka. Under broarna i Paris låter ju mycket romantiskt. Kanske är det också det om man inte har något luktsinne. Dom som sover där har nämligen även toalett där.

Jag blev trött på ordnandet och bestämde mej för att sticka emellan med ett blogginlägg. Måste nog ha lite kaffe också innan jag fortsätter känner jag.
Hasse gick ut och tog ett tag i vedhögen. Senast när han funderade på hur mycket huggen ved vi hade så trodde han det skulle räcka sådär 3 år. Det är därför vedhögen kan ligga till sej och bara tas tag i när lust finns. Väldigt praktiskt.
I kväll är det dags att träna igen. Får se hur det går, har fått lite ont i högerbenet efter gårdagens löprunda.

2 kommentarer:

  1. Igår regn idag sol och massor med böcker som skall tillbaks till biblioteket ... hur jag ska fixa det vet jag dock ej. :)

    SvaraRadera
  2. Ja regn har jag haft nog av i sommar. Tänk, när vi landade på Mallorca så regnade det där också!! Helt otroligt.. Men det går över och man får något gjort inne också.
    Ha det fint :)

    SvaraRadera