tisdag 9 augusti 2011

Ny leksak

Minns ni cykeldatorn, inköpt i Ullared, som inte fungerade? Igår kom en ny på posten. Snacka om serviceminded! Det finns andra företag som säkert skulle kunna lära en hel del av GeKås då det gäller service. Nåja, nu kom en fungerande dator på posten. Hasse monterade den på cykeln och jag tog en liten provrunda i går. Den fungerade bra så långt. Den visar hastighet, genomsnittshastighet, sträcka under just den turen och hur långt jag kört allt som allt. Även en helt vanlig klocka finns på den. Mycket finesser blir det. Absolut inget måste men skoj att ha lite koll på läget.
Idag blir det förhoppningsvis en längre runda, nämligen till Vittsjö. Det är ca. 9 km dit. Kan ju faktiskt återkomma med en mer exakt sträcka efter cykelturen.
Nu på morgonen har regnet vräkt ner men just nu är det uppehåll. Vi får väl se om vi provar att cykla. Finns ju en viss risk att vi blir duktigt blöta.
Senare i eftermiddag ska vi på en stadstur. Jag behöver köpa fler träningskläder. Då jag hade min utrensning av kläder plockades även en del träningskläder som blivit för stora bort. Nu behövs nya, tre byxor räcker inte långt när vi tränar 5-6 gånger i veckan. Det blir ju ett evigt tvättande.

1 kommentar:

  1. jag har också en sån på min cykel, det är ju lite kul att veta hur långt , fort mm man kör , har även lagt in en app i min mobil som heter runnkeeper som visar hur långt ,hur fort jag går /km , hur lång tid jag varit ute och gått och visar även en karta, jätte bra särskilt nu sen jag bröt benet för då kan man ju se och jämföra från varje gång och hur jag förbättrats/Kram

    SvaraRadera