torsdag 4 augusti 2011

En liten krabat i vattentunnan

Vi har en vattentunna i växthuset där regnvattnet från stupröret rinner ner. Praktiskt när den fyller sej själv. I går när jag tog upp vatten ur tunnan tyckte jag det var något konstigt i vattenkannan. Kollade lite noggrannare och fiskade upp det där med en pinne. Det var en liten brun krabat som på något sätt förirrat sig ner i tunnan. Undrar hur länge den simmat där?
Den lilla ödlan. Inte är den söt precis. Släppte ut den i skuggan och hoppas att jag slipper se den igen. Det räcker med den stora paddan som bosatt sig i växthuset. Har försökt fånga den men det är den inte intresserad av utan hoppar kvickt som tanken iväg. Läste någon stans att om en padda bestämt sig för att bo någonstans hjälper det inte om man bär bort dom. Dom kommer i retur lika snabbt. Får väl se om jag kan fånga den när det inte finns någon odling i växthuset längre.

4 kommentarer:

  1. dom små djuren verkar trivas hos er....själv har jag testat såna fotbadsfiskar som du testade för ett antal månader sedan, verkligen något jag ska göra om/kram

    SvaraRadera
  2. Ingen trevlig krabat.
    Jag har massor med små grodor som hoppar runt i trädgården.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. ...åhh lyckost som har ödla! Våra ödlor i stugan försvann när vi renoverade. Dom är hejjare på å ta flugor och annat smått o gott - var rädd om den...

    kram
    //Antje

    SvaraRadera
  4. Padda och ödlor bor - vad jag har hört - bara i friska trädgårdar, så gläds åt dina gäster!

    SvaraRadera