lördag 6 augusti 2011

Snabbare

Lördagmorgonens löptur avverkades 1:24 snabbare än förra veckan. Jag är mycket nöjd.
Därefter sedvanligt Melodikrysslösande. Idag var det så lätt att internet inte behövdes. Känns också bra.
Solen lyser hos oss idag. Lite lätt molnighet men det gör inget så länge inte molnen gråter. I kväll är det nämligen dags för andra och sista sommarfesten. Ska försöka komma ihåg att ta lite foto innan det blir mörkt idag. Vi står som vanligt och säljer kaffe/läsk med hembakat. Hasse har bakat ytterligare sex sockerkakor i dag. Han ägnade sig åt det när jag var ute och sprang. Efter Melodikrysset var jag också lite duktig. Strykhögen tenderade att växa över huvudet så den avverkade jag medan han klippte gräset. Fint inne, fint ute!

Har en temynta i en kruka vid yttertrappan. Den blommar nu och blomman är riktigt vacker. På fotot syns också en annan söt "blomma", Morris.
I trädgårdslandet har fåglarna sått några solrosfrö under vintern. En av solrosorna har blivit så här vacker. Stor och ståtlig är den.

3 kommentarer:

  1. Skönt när det är avklarat och blivit fint både inne och ute! Vackra blommor, även Morris!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Så flitiga ni var!
    Här gråter molnen idag, verkligen, det spöregnar i ett och är riktigt kallt ute....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Imponerad av din energi!
    Min är ganska låg efter första veckan tillbaka i selen. Men humöret är det inte fel på!
    Kram

    SvaraRadera