onsdag 31 augusti 2011

Två funderingar och summering av semestern

Så här i dom sista skälvande timmarna av augusti har jag två funderingar. Det var ett tag sen som jag hörde respektive läste något som fick mej att fundera.
1. Kan du missta något du aldrig haft? Ja, det är frågan. Jag tycker inte det men uppenbarligen finns det dom som anser tvärtom. Nu handlade detta om sport och som vi alla vet som brukar lyssna på sportreferat så är kanske inte just sportjournalisterna de mest kloka i världen. Ofta används ord som katastrof, panik och dylika ord. Tror inte dom har koll på vad en katastrof är om dom menar att det är typ en hundradels sekund som innebär katastrof. Åter till min fundering. Det var Malmö FF (om jag minns rätt) som som misste 6 miljoner för att dom inte gjorde ett!! mål till i en match. Dom fick "bara" 1,5 miljoner någonstans ifrån och fick inte spela i högsta ligan i Europa. Hade dom gjort ett mål till hade dom fått 7,5 miljoner! Ja, jag vet, det är vansinniga summor. Men nu är frågan kan man missta något man aldrig haft? Dom hade ju aldrig varit i besittning av några 7,5 miljoner. I så fall har jag misst många miljoner eftersom jag inte är exv. Bill Gates. Något att gräma sej över? Vad tycker ni?

2. I förra veckan fick vi reklam från Intersport. Dom sålde något som heter toningskor. Hade aldrig hört talas om en sån sko. Frågade vännen min vad det var. Ingen aning sa han. Jag läste vidare i texten och fann att det var en sko med, hör och häpna, inbyggd instabilitet! När man går i en sån sko så tränar man automatiskt vader, lår och stjärt. Anledningen är att du hela tiden måste spänna dessa muskler för att inte stå på näsan. Nu till en klurig fråga. Vilka storlekar tror ni den görs i? Tror ni den finns i barn- dam och/eller herrstorlekar? Fundera på det medan du läser resten av inlägget.

Jag har arbetat tre dagar nu och känner att jag behöver summera semestern. Vi har inte gjort någon längre resa den här sommaren. Detta eftersom vi var i Paris i juni och i Wien under nyår. Vi kände faktiskt för att bara vara hemma och ta det lugnt. Vi har gjort lite dagsutflykter, två av dom gick till två goa bloggvänner där vi hade två härliga eftermiddagar. Vi var också på matmässa i Malmö, inköpsresa till Ullared och trädgårdsfest på Sofiero. En! dag var vi vid havet. Vädret har med andra ord inte varit toppen. Det bruna i skinnet är nog rost. Det har inte känts som om det spelat någon roll egentligen. Huvudsaken var att vi var lediga och kunde ta dagen som den kom. Mycket tid har gått åt till att träna och det har varit skönt. Trädgården har fått sig ett välbehövligt lyft. Det känns som om vi haft en riktigt lååång semester och det är härligt.

Nu till svaret på frågan om skostorlekarna. Dom finns endast i damstorlek! Vad vill då företaget ha sagt med det? Troligen att det endast är damer som behöver träna nämnda muskler eller...? Behöver jag säga att Team Sportia blir mitt förstahandsval i fortsättningen. Funderar starkt på att fråga Intersport vad dom menar med den reklamen. Tycker ni att jag överreagerar?

4 kommentarer:

  1. Nej, det finns inget som heter över-reagera enligt mig, det är bara bra att överhuvudtaget reagera. Min favoritaffär när det gäller fritid är Naturkompaniet, både i verkligheten och på nätet.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Inte dumt att summera semestern. Ibland glömmer man vad man ju gjort. Det låter som en skön semester ni har haft. Vi var i London fyra dagar annars gick mycket tid till att planera och göra inköp till Tommys fest.Hade velat ha flera soldagar i stugan. Roligt var det att träffa er båda och även Anne-Lie.En bra semester !!Hösten kommer fort nu. Och då handlar mycket om älgjakt. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Nja, lite diskeminerande kanske, men.. ferien låter som den varit skön, trädgård och ta dagen som den kommer, lite fint väder.. det är fina dagar det :)

    SvaraRadera
  4. När dey gäller punkt 1 gillar jag dina tankar skarpt. Fråga 2 kan jag bara tragiskt nog instämma... Allt går att sälja med mördande reklam. Gillar Naturkompaniet skarpt! Min semester regna bort förutom de härliga 4 dagarna i huvudstaden. Men jag får inte glömma att jag hade en fantastisk maj månade då jag var ledig för hund o op som spenderades i sköna trädgården. Kram

    SvaraRadera