torsdag 25 augusti 2011

Present och besök

Vill först visa vad jag fick med posten i tisdags. Det kom ett litet blått kuvert i lådan. När jag öppnade det fann jag en present inslagen i ett vackert änglapapper med vita snören runt.
 I paketet låg nedanstående underbart söta ängel med tillhörande hjärta.
Det var min vinst från Evas Pysselsida. TACK Eva för presenten! Så söt! Den gjorde mig jätteglad. Just nu klurar jag på var den ska hänga för att synas riktigt bra. Tror att folk som kommer till oss ska få mötas av den lilla ängeln, alltså placering i hallen.
Igår gjorde vi ett nedslag i verkligheten utanför bloggvärlden. Vi var hos Anne-Lie, med bloggen Skaparglädje, och hennes familj. Jag var mycket nyfiken på trädgården som vi sett så många vackra foto ifrån. Den var så fin. Vädret var OK så vi fick en ordentlig rundvandring i den. Hasse var extra intresserad av att se de vackra löven som Eva och Anne-Lie gjutit förut. Dom var vackra. Vi är på gång med en liten damm i vår trädgård och hade tänkt ha ett löv där vattnet rinner ner. Nu ska det gjutas.
Vi fick lite påfyllning till vår trädgård med oss hem. En pion och en sommarmagnolia. Tanken var att det skulle planteras när det här inlägget var klart men i vanlig ordning regnar det så vi får se när det blir klart.
TACK Anne-Lie med familj för en supertrevlig eftermiddag och god mat!
Småland har något som är toppen, Anne-Lie bjöd nämligen på en smarrig ostkaka. Det är ju småländskt och jag blev sugen på att själv göra en. Det kommer nog att ske endera dagen.

1 kommentar:

  1. Tack själva för att ni ville köra så långt för att "bara" träffa mig. Men vilken trevlig eftermiddag vi hade tillsammans. Regnar det hos dig idag, trist....här är mulet men inget regn, dottern och jag har plockat 7-8 L med kantareller, nu är det bara den tråkiga rensningen kvar.
    Grattis till den fina vinsten från Eva.
    Kram!

    SvaraRadera