torsdag 11 augusti 2011

Vad har hänt idag?

Jo, följande:
Första träningspasset: Startade morgonen med en joggingrunda. Det brukar vara lördagens morgonaktivitet men just kommande lördag ska vi hitta på annat kul som kräver en tidig uppstigning, en joggingtur hinns inte med då. Jag körde lite backträning och intervallträning för att se om jag kan komma upp i en högre hastighet så småningom. Kanske rentav kunna kalla det löpning i stället.

Andra träningspasset: Efter frukost tyckte min älskade vän att det skulle vara trevligt med en cykeltur till byn. Han hade paket att hämta  där. Klart jag hängde på. Fick ju en chans att prova cykeldatorn igen. Förra gången fick jag inte alla funktionerna att fungera men denna gången lyckades det. Det innebär också att jag blir lite tävlingstokig. Tävlar mot mej själv alltså. Vi hjälptes åt att dra upp hastigheten ordentligt. Hela turen tog inte mer än 50 minuter. Klart godkänt!

Tredje träningspasset: Efter lunchen var det dags att svettas igen. Nu skulle alla eländes rötter från marktäckaren upp. (se förra inlägget) Efter två rullebörar fulla med växter och jord och tre fulla med kantsten hade även armmusklerna fått sig en ordentlig genomkörare. Då jag hållit på ett tag kom Hasse ut och talade om att det regnade. Jo, jag hade märkt det men nu är jag ju väldigt envis så jag skulle bli färdig i dag. Det hade jag bestämt. Strunt samma då med lite regn. Jag blev klar!

Fjärde träningspasset: Skojade bara, nu får det vara färdigtränat för idag! Har tänkt planera hur jag ska sätta växterna i trädgården när rabatten är borta. Fick tidningen Allt om trädgård idag. Där fanns massor med bra tips och nu är ju rätt tid att plantera perenner. Eftersom det mest hela tiden regnar så blir det ju inte så betungande med vattning hellre.
Tanken är att ha en del clematis, rosor och riddarsporre i trädgården. Här kommer bilder på några önskesorter.
 Clematis Andromeda
 Clematis Ville de Lyon
 Frülingsdüft
 Louise Bügnet
Therese Bügnet

3 kommentarer:

  1. Vad är det för strävsam marktäckare du har plantat? Den låter som den kväver allt som ska växa. Usch! Vilket jobb och vilken trim. Trädgård gör en stel varje dag om sommaren. Kul med nya planteringar, full av framtidstro. Hoppas du får lite finväder också, det är så fuktigt om natten nu att man lika väl inte behöver vattna så mycket.
    Ha det fint :)

    SvaraRadera
  2. Slit och släp i trädgården men det är verkligt bra arbetspass, eller hur! Jag tror det kommer att bli jättefint!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  3. Hjälp, så många träningspass på en och samma dag. Men att vara i trädgården är det av mina träningsspass som jag får lättast till samt att promenera 4 km med hunden nästan varje dag. Så lite hurtig känner jag mig också.
    Kram!

    SvaraRadera