lördag 20 augusti 2011

Karneval

En gång om året är det karneval i Bjärnum. Det hör till att gå och se på karnevalståget. Många ideélla krafter har jobbat för att vi ska bli underhållna en liten stund. Det som hänt under året tas upp på ett skojigt och en aning småelakt emellanåt. Eftersom jag är uppväxt i Bjärnum så har jag inte missat många karnevalståg. Det är samtidigt lite av en hemvändardag för många. Flera är de som passar på att besöka släktingar när det är karneval.
 Här är den fint dekorerade blomstervagnen.
 Solsidan har kanske en del av er sett på TV.
 Pappografi är det något vi ska införa?
När vi kom hem fortsatte jag att baka. Nu blev det matmuffins med bacon, lök, chili och vitlök i. Har inte provat dom än men återkommer med recept om dom är goda. Med på bilden är också kladdkakan som inte blev kladdig. Den blir säkert god ändå med mycket vispgrädde och blåbär till.

5 kommentarer:

  1. vilken härlig blomservagn :D

    SvaraRadera
  2. förresten,matmuffins måste jag prova på, har hört att det är jättegott!

    SvaraRadera
  3. Så mycket du har hunnit med dom sista dagarna. Plocka amerikanska blåbär, så finurlig buisness den damen lagat. Självplock jordgubbar vet jag om , men blåbär? Plantinköp är rena vitaminsprutan på mig. Och dina bakvaror gör mig hungrig men nu är det väl sängdags. God natt :)

    SvaraRadera