onsdag 17 augusti 2011

Gäller att passa på

Vi har bara uppkoppling någon gång då och då. Det gäller att passa på när tillfälle ges. Nu är ett sånt tillfälle.
I går var det dags för viktgrupp igen. Jag håller mig stadigt runt - 20 kilo. Det är bra jobbat tycker jag. Vi försöker äta lite mer åt LCHF-hållet nu. Det finns massor av smarriga recept på internet. Idag till lunch blev det våfflor med kräftstjärtar, keso, avokado och grönmögelost. Supergott och vad mätta vi blev.
Egentligen är det frukostvåfflor men då ska vi ha vispgrädde och bär till.
Här kommer receptet:
Till 1 person
2 ägg
1 dl vispgrädde
1 tsk fiberhusk
1 knivsudd bakpulver
Vispa ihop, låt svälla lite och grädda våfflorna.
Går säkert utmärkt att göra dessa till frukost. Smeten kan man ju göra kvällen innan. Våffeljärnet blir varmt medan man är i duschen och sen är det bara att grädda och njuta.
Dom här våfflorna kan ju varieras i det oändliga.
Tyvärr blev det inget bildbevis eftersom vi var så hungriga.
Eftersom vädret är lite si och så idag så har jag passat på att baka, ett LCHF-bröd. Det är inte testat än men ser riktigt gott ut. Smaksatt med vitlök och rosmarin.
En annan grej jag äntligen fått tummarna loss och gjort är att putsa fönster. Ni som läst förut vet ju att det verkligen inte är min favvissyssla. Nu är det gjort!! Både på nedan och ovanvåningen! Wow! vad imponerad jag blir av mej själv ibland.
Foto kommer senare då datorn inte ville som jag ville.

9 kommentarer:

  1. Klart du ska va! Ja att gå ner i vikt är en bedrift i sig men att sedan hålla den det är svårare. Så heja dej bra jobbat! Åh vad bra att du delade med dej av våffelreceptet! Nu under sommaren så har jag försökt att undvika bröd med vetemjöl och jäst i. När jag bakar så använder jag glutenfritt mjölmix. Så fiberhusk är jag bekant med. Måste bara testa dina våfflor, låter jättegott! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Receptet låter gott, fast jag gillar inte fiberhusk. Min man och jag försökte äta LCHF-kost ett tag men jag tyckte det var svårt att hitta på tillbehör till maten, man tröttnar på broccolipajer, baconomeletter osv. Kan du tipsa om nya recept är jag tacksam.
    Du är verkligen flitig under din semester.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Grymt bra jobbat! Fiberhusk är fina grejer, man blir tokmätt!

    SvaraRadera
  4. mmums låter jättegott! och säger som Ulle - grymt bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. ...om vi bodde liiiite närmare varandra skulle vi kunna idka arbetsbyte för fönsterputsning tycker jag faktiskt är lite kul sen jag har kommit på bra teknik och "tvättmedel"....
    I våras putsade jag dels våra egna fönster sen "curlade" jag döttrarna också... ;)

    SvaraRadera
  6. Vet inte vad fiberhusk är , men annars låter våfflorna goda. Och grattis...du vann min lilla bonuspresent. Bland alla skrivna lappar på flitiga besökare drog maken ditt namn. Kommer med posten när vi firat färdigt här !!! Kan inte göra inlägg idag. Jag blir galen när det krånglar. Skrev resultatet i sidebaren istället. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Undrar vad fiberhusk är? Är det något annat än kli, det finns så många såna där produkter numera. Men det låter smarrigt annars!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Kan inte fatta att grädde plötsligt är lov, så gott. Borde verkligen försöka din kur. Du har gjort en toppeninsats, både med vikt och fönster :)

    SvaraRadera