torsdag 27 januari 2011

Det blir inte alltid som man tänkt

Tyvärr fanns inte magsjukan bara mellan öronen. Jag försökte köra till jobb två! gånger i går morse. Först som vanligt kl. halv sju. Fick vända några kilometer hemifrån då magen kändes konstig. Hem, vila 1 timme och för säkerhets skull tog jag en Link. Om det eventuellt skulle vara en släng av magkatarr. Efter en och en halv timme kände jag mej bättre och provade igen. Kom lika långt som första gången. Magen började protestera och hem igen. Ringde jobb och sa att jag gav upp. Hann bara innanför dörren när jag fick rusa in och krama toastolen.
Som ni förstår har jag inga foto på något fint från kallmålningen hellre att visa.
I morse vaknade jag ca. 7 och kände mej riktigt pigg. Kunde inte somna om utan började tänka på hur mycket virus som säkert bara låg och väntade på att hoppa på Hasse då han kom ner. Sagt och gjort. Jag steg upp. Öppnade dörrar och fönster, vadå - 15 grader? Strunt samma ut med virusarna. Katterna blev totalt förvirrade och rädda. Belse sprang för säkerhets skull upp till Hasse i sängen och Morris vågade inte stanna inne utan satte kurs på uthuset. Det gick att se i deras ögon att matte fått någon galenskap. När Hasse gnuggat sömnen ur ögonen hade jag spritavtvättat varenda pinal på nedanvåningen, kört en maskin disk och en maskin tvätt. Därefter tog dammsugning och golvtorkning vid. Nu är det nog bara taket som inte är spritavtvättat. Hasse har fått vitpepparkorn till frukost. Faktiskt är inte Hasse och katterna hellre spritavtvättade. Nu ska jag bara vänta tills dom 48 timmarna gått så jag vågar blanda mej med folk igen.

5 kommentarer:

  1. Herreminje vad jag skrattade åt detta. Det var för roligt mitt i allt ditt elände !! Garanterat lyckades du eliminera alla virus som smög runt i huset ! Kram eva

    SvaraRadera
  2. Tur att du aldrig hann till jobbet, även om du gjorde dina försök.... Hoppas din Hasse klarar sej.... ett annat tips mot maginfluensan som jag fick förra året när det härja var att tugga på en färsk vitlöksklyfta och dricka ett glas mjölk ...och jag som alltid får det lätt klara mej :) ...... (nackdelen var ju att man luktade vitlök )Krya på dej /Kram

    SvaraRadera
  3. Din stackare, men jag är imponerad så snabbt frisk du blev och vilken energi! Det var redigt gjort. Du kan din calicistädning, må jag säga. Håller tummarna för du klara 48 timmar...Krya på dig kram

    SvaraRadera
  4. Det var en dålig frukost du bjöd din man på - vitpepparkorn. Hoppas han slapp magsjukan och du din stackare hoppas du mår bättre.
    Magsjukan är det värsta jag vet.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Usch fy tusan för den sjukan. Trodde jag åkt på den i morse, hade så ont i magen. Men, klarade mig denna gång. Hoppas du mår toppen snart!

    SvaraRadera