lördag 15 januari 2011

Lördagmorgon

Jag somnar om igen efter morgonpussen. Hasse har kört till jobbet, klockan är 07:00. Belse ligger på min arm och snusar. Allt andas med andra ord lugn och ro. Det där med lugn och ro är inte riktigt Morris stil. Efter ca en timme väcks jag och Belse abrupt av ett brak. Morris var igång, tråkiga ni är som bara sover. Låt nåt hända! Han hade vält ner en liten porslinsskål i golvet från fönsterkarmen. Nu är just denna skål av det hållbarare slaget, inga skärvor! Nu fortsatte det: några halstabletter i papper kan bli en skojig leksak. Jag knuffade ner honom från sängen med hjälp av Hasses kudde. Men, men, hämnden kom strax i form av en tass med vassa klor som snabbt kom upp mot min hand från golvet via huvudgärden. Okej, jag ger mej, jag ska gå upp. Det ska bli skönt när den lille gangstern kan vara ute mer och rasta av sej.

Vadå äger världen?
Måste delge er ytterligare en historia om vår lille gangster. I går morse ringde dottern till mitt jobb och undrade om jag flyttat hennes linskoppar. Nej, det hade jag inte. På frågan om var hon letat fick jag svaret, överallt. Hon sa vidare: just nu ligger pappa på alla fyra och letar under skåp och badkar men hittills inga fynd. Eftersom hon ska vara tärna på bröllop idag så vore det ju bra om hon ser något lite vad som händer och slipper hålla fast i brudens klänning för att hitta in i kyrkan.
När jag kom hem fick jag veta att dom hittat linskopparna under toaborsten! Hållaren till toaborsten har ett litet hål mot golvet. Där hade han lyckats pilla in dom!!

4 kommentarer:

  1. Det var en besvärlig katt du har som störde lördagsmorgonen för dig.
    kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, men ack så söt och älskad!

    SvaraRadera
  3. Ovan med den här PC;en, kommer kommentaren dubbelt får du ha mig ursäktad.. Hoppas i varje fall dagen blir bra för dig :)

    SvaraRadera