lördag 15 januari 2011

Vintermorgon

Meterologerna hade hotat med regn i natt. När jag steg upp i morse hade det kommit massor av snö i stället. Allt var vitt och vackert igen. Eftersom jag blev väckt tidigt idag så hann jag ta några foto utomhus innan det var dags att lösa Melodikrysset. Här kommer dom.
            
 På dom två översta fotona har jag roat mej med att leka med ljuset på kameran. Dom är tagna vid samma tillfälle men ser helt olika ut.

                         Ser ni knopparna som har hunnit växa till sej en hel del på lönnen.
 Jag tycker att det är ett vackert ljus i den här bilden. Himlen har en annan färg precis vid trädtopparna.
 Snälla matte, släpp in oss. Vi fryser och snön är djup. Klart dom fick komma in! Vad tror ni om mej?
 Som omväxling till allt det vita är jag tvungen att visa knoppen i min orkidé. Det fanns knoppar i två bladveck från början men den ena torkade in och kvar blev den här. Orkidéns namn är Bc Binosa och är inhandlad i Dahlenburg Tyskland. Där finns en stor butik med bara orkidéer som Hasse och jag besökte för några år sedan.
En av mina Saint Paulior som jag köpte från Blommia har börjat blomma. Den är väldigt vacker tycker jag.
Kan meddela att det slutat snöa här nu. Dags att skotta!

6 kommentarer:

  1. Fina bilder!!! Hos mig har det regnat hela natten och det är 2,9 + grader. Slask och isigt ute på gator och trottoarer. Ligger nerbäddad i soffan brakförkyld. Har inte glömt att jag lovat dig att sortera mina fröer - lista kommer! Snörvel!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder du visar oss!
    Vi har också fått mycket snö i natt.
    Ha en trevlig lördag.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Snö snö snö !! Det bara fylls på . Nu är man nästan likgiltig..."Jaha det har snöat i natt ser jag ". Men det är tacksamt att fotografera. Vackra bilder du tagit. Och knopparna på orkide´n bådar tjusiga blommor. Mina har börjat slå ut. Jag får plåta dem sen. Ha en bra helg ! Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Usch ... jag vill ha riktig vår!

    SvaraRadera
  5. Tack för alla fina kommentarer jag fått , äntligen hemma ... så skönt att kunna gå in på alla finas bloggar , man missar mycket på några dagar. Vilka härliga vinterbilder!!! vi hade också fått snö så jag var lite orolig när jag skulle hoppa in på mina kryckor /Kram

    SvaraRadera
  6. Här håller snön på att regna bort för fullt! Håller det på lite till så är den väck tills imorgon! Hoppingivande att se lönnknopparna! Vi har fått för oss att köra till kolonin och titta till den i morgon. Hoppas den står kvar! Ja den var riktigt vacker din Saint Paula! Hoppas krysset gick bra! Ha det gott!

    SvaraRadera