tisdag 25 januari 2011

Pricken över i:et

Måste bara visa vad jag gjorde med min stickade mössa i kväll. Jag stickade ju en rätt ordinär mössa för ett tag sedan. Fick för mej att sätta en blomma på sidan. Har sedan letat efter en knapp som passade och stack ut lite för att piffa till den. Idag hittade jag min knapp i en sybehörsaffär i sta´n. Hon hade massor av knappar. Svårt att välja. Nästan lite pinsamt att gå in och köpa en knapp men den kostade ändå 15:-. Hon sa att ibland kom det in någon och köpte en knapp för 1:- så jag var inte värst. Ikväll sydde jag dit min virkade blomma med knappen i mitten. Blev väldigt nöjd! På fotot ser mössan blå ut men den är faktiskt mörk lila.
I morgon är det dags att måla kallmålning igen. Då har jag inte tid att hänga här. Återkommer med foto förhoppningsvis i övermorgon.
Kram och go´natt på er.

6 kommentarer:

  1. Fiffigt och fint. Men det är klart att man får köpa så många/få man vill?

    SvaraRadera
  2. Så fin mössa, älskar lila. :-)

    SvaraRadera
  3. Oj, vad aktiv du är. Mössan blev verkligen fin med blomman och knappen, det piffade upp mössan.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken läcker mössa, blomman med knappen som pricken över I:et och färgen lila .....älskar lila. Ha en bra dag / Kram

    SvaraRadera
  5. Smart med knappen, det blev så bra.

    SvaraRadera