torsdag 6 januari 2011

Otrevliga typer

Jag fick lite mer än bara fina minnen med hem ifrån Wien. Virus! Massor av virus som ger upphov till en hemsk hosta och värk i kroppen. Det började sista dagen i Wien då jag vaknade och kände mej en aning manglad. Eftersom vi hade en hel dag till vårt förfogande som vi bara måste utnyttja så blev det Ipren och sedan ut i Wien.
Måndagen gick åt till att vila. I tisdags arbetade jag men i onsdags när jag duschat, ätit frukost och var färdig att köra till jobb strejkade kroppen. Jag var så trött och slut att jag satte mej och grät en skvätt över min belägenhet innan jag ringde och sa att jag blev hemma. Sen sov jag till strax efter 12. Jag som i vanliga fall har så svårt att sova när jag är sjuk. Troligen behövde jag det. Idag har jag ringt sonen för att be om snöskottningshjälp. Min kropp skriker NEJ om jag försöker kommendera den att arbeta. Min älskade vän arbetar idag och jag tycker det är synd om honom om han ska arbeta hela dan och sen komma hem och ge sig på snön direkt.
Det har snöat hela dan här och snöar fortfarande. Det har säkert kommit 10 cm snö. Här tittar jag och Morris ut genom dörren. Morris bestämmer sig också för att stanna inne.

11 kommentarer:

  1. Krya på dig! Nu är alla garagetak , åtminstone i vårt område, en risk om inte folk skottar bort snön från dess tak. Mycket snö är det!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det bättrar sig med viruset. Ska det inte bli tö till helgen, huvale i så fall då blir det kaos på vägarna.

    SvaraRadera
  3. Typiskt att man ska bli sjuk när man är i väg på resa. Hoppas det inte blir så långvarigt. Krya på dig!
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Din stackare. Kryp upp i soffan, ta en god bok, drick något varm och tänk på dina fina minnen från Wien. Du har haft fullt upp med jobb, jul och resa så kroppen berättar för dig att det är dax att vila. Ta hand om dig själv!!! Kram

    SvaraRadera
  5. Nej va tråkigt, min ena son har också varit i Österike på skidresa och han blev också sjuk några dagar innan hemresan.... Krya på dej /Kram

    SvaraRadera
  6. O vad synd om dig !!!Det är inget vidare att bli så däckad. Bara att ta filten om sig och tänka på sig själv. Det går snart över.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Har precis läst och tittat på allt det härliga från er Wienresa! Du har fått mej att längta dit! Kan det vara för dom gudomliga smarriga bakelserna tro? Ha ha ha nä då, Wien verkar vara en underbar plats! Hoppas jag får möjlighet att resa dit någon gång. Fy va trist att virusen har satt sina klor i dej! Hoppas att du snart blir frisk igen! Varma krya på dej kramar// Crea

    SvaraRadera
  8. Men stackars dig! Hoppas du känner dig bättre snart
    Kram

    SvaraRadera
  9. Men usch va tråkigt! Hoppas du inte fått svinis!Skickar styrkekramar, och tack för vykortet!

    SvaraRadera
  10. Huvva!! Kurera dig så gott du kan - å ha inte bråttom, världen finns kvar.....
    Antje

    SvaraRadera