torsdag 27 januari 2011

Inte min grej

Det är inte riktigt min grej att vara hemma från jobb när jag känner mej pigg igen. Men nu är det ju som det är, 48 timmar! och därmed basta ska man vänta innan man återgår till det normala sociala livet i form av arbete, träning, keramikkurs eller vad man nu vill hitta på. Har tillbringat resten av dagen med att tvätta flera maskiner tvätt. Det blir mycket tvätt när allt ska tvättas. Filtar, kuddöverdrag, sängkläder, handdukar mm. Milde himmel med textil man har framme. Som tur är så har vi rätt sparsmakat vad gäller prydnadssaker. Det gjorde det hela enklare när allt skulle spritas.
I kväll lagade Hasse middag som bestod av kokt spätta, kokt potatis, gröna ärtor och skirat smör. Mycket gott!! Har faktiskt även provat en kopp kaffe i eftermiddag. Det gick vägen och jag hoppas slippa huvudvärken som kom som ett brev på posten i går då kaffe inte inmundigades av förklarliga skäl.
Nu har faktiskt 30 av dom 48 timmarna gått. Det tar sej.

5 kommentarer:

  1. Peppar, peppar! Nej, det är inte roligt.

    SvaraRadera
  2. Usch då, så du blev faktiskt sjuk, så illa. Gott det är över och en fridag för att hämta krafter är inte dumt det heller. Kul med dom vitpepparkornen. Jag hade en svensk sjef på åttitalet som matade oss alla ansatta med vitpepparkorn om pasienterna hade matsjuka, det har jag fortsatt med den dag idag, men det är liksom inga andra som har hört om den.. det hjälper ju, eller är det bara surugateffekten som sätter in..

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du mår bättre! Krya Krya! Hur mår din andra hälft?

    SvaraRadera
  4. Usch, det är jobbigt. Nu har det gått ännu fler timmar så nu kanske det är grönt igen.
    Kram

    SvaraRadera