lördag 29 januari 2011

Lördagmorgon

Melodikrysset löst och inskickat. Lite tvätt fixad och diskmaskinen tömd. Frukost avklarad. Eftersom mor och jag alltid diskuterar Melodikrysset försökte jag få tag i henne för lördagens pratstund. Det gick dåligt idag. Hon är utflugen någonstans.
Gick igenom den senaste Buffétidningen från ICA. Äldsta dottern sa att där var mycket gott värt att testa i den. Håller med. Skrev en inköpslista och det blir troligen storshopping på Maxi i stora staden i eftermiddag. Ibland är det inget värt att prova av recepten som finns i tidningen. Den här veckan kan det bli både getostlasagne och fiskbullar med chilibroccoli. Visst vattnas det i munnen när man ser bilden.


I går kväll provade jag ett annat recept som fanns i samma tidning. Det var nyttigt snacks.
Bryn i klyfta riven vitlök. Blanda med ett kryddmått chilipulver och en tesked kanel. Därefter lägger du ner 200 gr. blandade nötter eller frön. Slår på en msk flytande honung och lite flingsalt.
Funkar bra till vinet som vår käre granne och vi drack igår kväll.
Efter shoppingen ska jag göra färdigt mitt senaste projekt inom handarbete. Startade på det igår. Kommer bilder när det är klart.

4 kommentarer:

  1. Ha en skön lördag. Själv ska jag till stora staden och Änglagård tre. Därefter blir det sushi på HAI.Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det roligt att prova nya recept ibland. man kör lätt fast i de gamla vanliga.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  3. ICA tidningen brukar ha bra recept!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar verkligen buffe! älskar då den kommer :)

    SvaraRadera