lördag 8 januari 2011

Några foto

Skrev ju förut om det trista vädret som gör våra virus sällskap idag. Var nyss ute och hämtade upp lite mat ur frysen i källaren och bar in lite ved. Den av oss som är piggast får röra på sittfläsket en aning ibland. Hasse ligger just nu fast förankrad i soffan med en bra deckare. Det gör han rätt i. I vart fall tog jag några bilder utomhus när jag ändå masat mej ut.
Knappt man ser träden för den stora gråa väggen som är i vägen.

Snart inget vintervitt tak längre. Våra kisar gillar inte när det med ett dån rasar ner snö från taket.

Här står skidorna, mest oanvända i år. Hasse har åkt någon gång. Det retar mej lite när det har varit så fint med massor av snö att jag inte åkt. innan jul var det dansen som tog all tid och efter resan har jag ju varit förkyld. Trist. Hoppas att inte all snön tinar bort nu utan att det kan bli åka av när vi blir friska.

7 kommentarer:

  1. Även om vädret är trist så blev det fina bilder iaf! Hoppas att den eländiga sjukan snart lämnar er och att det slutar töa så att man kan åka på längden igen!

    SvaraRadera
  2. Här ser det likadant ut. Min gubbe har satt på en film och det är ovanligt !! Men han fick NOG av snöskottandet innan !!! Bara att mysa inomhus !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Japp, idag får man akta sig för snöras. Det regnar och töar. Hoppas du får ge dig ut på skidtur någon dag.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Visst är det tråkig med töandet, regnet och dimman som lagt sig över Skåne denna dag...Kram

    SvaraRadera
  5. Och där står dom, skidorna! Jaa, här spöregnar det nu och det är inte kul. Hoppas ni kryar på er mer och mer!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Ja hoppas ni får er ett par turer med skidor - annar är ni hjärtligt välkomna hit till våren :)

    SvaraRadera
  7. Jag äger inte ens några skidor! Krya på er!
    ;)

    SvaraRadera