tisdag 25 januari 2011

Magsjuka

Vi har magsjuka på jobbet. Det är inte skoj. Eftersom jag går runt en hel del mellan olika enheter försöker jag undvika att gå in där det finns magsjuka. Fick in eländet på en ny enhet idag. Innan jag ens kommit till jobb i morse hade den personal som kom först stängt in enheten. Skrivit lappar och klistrat på dörrarna att det var förbjuden genomgång, laddat upp med sprit och allt annat som behövdes. Vilken duktig personal jag har!! Får väl se hur länge jag kan hålla skiten stången. Känner ibland hur illamåendet ligger på lur men inser att sjukan bara finns mellan mina öron än så länge.
I kväll var det dags för ett träningspass igen, Step dans. Mycket koordination och hoppande upp och ner på en stepbräda. Gillar när alla är i takt och stampar upp och ner på brädan så det dånar i salen. Det sporrar verkligen.
Nu är det handboll som gäller. Sverige - Danmark. Nu tar vi dom, nu tar vi dom!!

4 kommentarer:

  1. Bakom en god besättning finns en god kapten. Hoppas viruset håller sig mellan öronen och inte kommer längre ner mot tarmsystemet.

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummarna för att du klarar dig från calici. Håller tummarna för Sverige!!!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du klarar dig från magsjuka, det är bland det värsta man kan få, tycker jag.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Fy sjutton !! I skolan brukar vi proppa i oss en hel hög vitpepparkorn bara vi hör ordet magsjuka. Det brukar funka. Och så kattsand i beredskap ifall någon kräks på golvet. Hoppas du slipper eländet !! Kram Eva

    SvaraRadera