måndag 24 januari 2011

Grå måndag

Idag har det varit en helt vanlig grå måndag. Fast, när jag kom hem var klockan nästan 17:00 och det var fortfarande ljust ute. Det märks väldigt väl nu att det börjar vara ljust längre. Speciellt när man varit ledig en helg och börjar jobba igen. Vi hade fått lite snö i natt. Det gör dock inget för den var borta i kväll igen.
Jag har knypplat färdigt min lilla rundel i kväll. Är ännu inte säker på vad jag ska använda den till. Har funderat på att knyppla flera olika i samma färgställning och fästa dom på en kudde men det var någon som menade att man handskas ju lite vårdslöst med en kudde som ligger i soffan. Det är ju rätt. Har sedan funderat på att sätta upp dom på en gardin som jag tänkte sy av gamla lakan med vackra virkade spetsar på. Har ni några goda idéer så lyssnar jag gärna.

5 kommentarer:

  1. Visst är det underbart med ljuset, tom barnen i familjen påpekar att det är ljusare när de åker till skolan och även när de kommer hem.
    Läckra färger i din knypplade rundel.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja det tror jag också kommer att bli jättefint om du sätter dom på en gardin som du beskrev.Härlig färgkombination på rundeln! I mina ögon liknar det en blomma. Jag tittade också på handbollen igår. En riktig rysare var det, men vilka killar! Så bra dom spelar! Är lite hes i halsen efter allt skrikande när "vi" gjorde mål. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Och här sitter jag och tragglar med mina 12 knyppelpinnar.....och har du bara snott ihop en underbar blomma så där.....håhåjaja....Idén med att sätta dom på gardin så som du beskriver är ju strålande, jag tror det skulle bli riktigt, riktigt läckert!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fin den blev rundeln ! Jag skulle nog sätta den på tyg till en tavla. Den ser ju ut som en blomma och då skulle du kunna fylla ut hela mitten med små svarta (bruna) bollar (du vet sådana som sitter på bollfrans) och då blir det en solros.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Fin ide du fick med solrosen, kanske du kan göra det på gardin också, en solrosgardin?

    SvaraRadera