lördag 8 januari 2011

Mer virus

Idag har Hasse också däckats av virusen. Jag som trodde att jag fått dom av honom. Det stämde tydligen inte. I går när han kom hem från sina föräldrar var han förkyld. Idag har han samma hosta som jag dragits med en vecka. Varför kan inte värken i kroppen gå över nån gång? Jag är hjärtinnerligt trött på att bara känna mej, just det, trött! Vädret hjälper inte precis till med att höja humöret hellre. Regn och grått, grått, grått så långt man ser. Känner mej en aning gnällig idag. Kom precis på en sak: Härifrån kan det ju bara bli bättre eller?
Det är ju lördag idag så melodikrysset löste vi. Låt vara en hel del med datorns hjälp. Har stickat lite på mina raggisar och faktiskt tagit bort en del julpynt. Alla tomtar har åkt ner i sin låda. Granen och stjärnorna i fönstren får dock vara kvar ett tag till för att sprida ljus i mörkret. Det var en bra gran Hasse köpte, den barrar fortfarande inte. Trots att jag tog det väldigt lugnt när jag plockade ihop tomtarna så var jag totalt slut och genomsvettig efteråt. Så stort hus har vi inte att det berättigar den tröttheten efter det arbetet. Men, men det blir bara bättre!

2 kommentarer:

  1. Låter som influenza eller vad säger du? Tråkigt när det drabbar en, sist jag drabbades är vinter 92-93 då den slog så hårt.... Har ni inte blivit vaccinerade via jobb? Jag tillhör dem som vaccinerar mig vart år - feg eller försiktig, vet ej? Kryapådigkram

    SvaraRadera
  2. Jag är också snuvig idag, skickade mannen på promenad med hunden så jag får vara inne. Och just nu hör jag hur det smattrar på fönstret, det regnar ute. Hoppas både du och mannen frisknar till snart.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera